Stigmatiseringsprocessen och dess komplikationer

Stigmatisering i biblisk betydelse är att man utan medicinsk förklaring får blödande sår likt de Jesus på korset hade. Det är helt klart ingenting som någonsin förekommit och är därför inget vi skall diskutera i dagens eminenta blogginlägg.

Stigmatisering i den sociologiska betydelsen är ett nervärderande utpekande av en social grupp till exempel boende i Tyresö, världens i särklass bästa ställe av alla platser som någonsin existerat.
Tyresöexemplet:
Rika är snobbiga och suger kuk i största allmänhet>
I tyresö bor det många rika>
Alla i Tyresö är rika>
Alla i Tyresö bör suga snorre>
Beroende om man anser att oralsex är något negativt eller ej, framstår alla i Tyresö som svin i största allmänhet.

Detta är självfallet inte sant, som jag tidigare konstaterat är ju Tyresö överlägset allt annat från verb till substantiv och allt däremellan. Det är nämnligen så att alla i Tyresö inte är rika. Om detta exempel i stället hade utövats mot Täby där alla är borgerliga så hade det inte varit en stigmatisering utan snarare ett faktum.

Så vad har vi lärt oss idag då?
Jo, endast det faktum att alla i Täby kommun är frekventa pilleslickers.

PS. många har frågat mig om jag använder svåra ord i min blogg för att verka smart, det ligger som tur nog ingen som helst sanning bakom detta påstående (eller frågeställning kanske man snarare skall kalla det)
Det är bara det att jag är alldeles för intelligent för att använda normala ord, de har lämnat min hjärna för att ge plats för ett mer akademiskt register.

Kommentarer
Postat av: Eric

HAHA!!

Vilka känner du från Täby unge man?

2008-11-24 @ 13:46:52
URL: http://howtodisappearcompletely.blogg.se/
Postat av: Eric

ok.. då har du inte träffat tillräckligt många Täbybor.

Men ja, majoriteten är ju borgliga. Enligt statistik i alla fall.

2008-11-24 @ 21:39:30
URL: http://howtodisappearcompletely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0